Praga

Nadrzędna kategoria: 2011-2015 Kategoria: Rok 2013 Opublikowano: czwartek, 25 kwiecień 2013

Od pewnego czasu wraz z przyjaciółmi planowaliśmy wycieczkę do czeskiej Pragi. Zarezerwowaliśmy pokój w sympatycznym Hotelu 51 na przedmieściach, blisko stacji metra Hloubetin - odwiedzając Pragę wygodniej jest korzystać z komunikacji publicznej niż z własnego samochodu. Z przyczyn technicznych nasz wyjazd do Pragi trochę się opóźnił i do hotelu dotarliśmy dopiero wieczorem. Było już za późno na jakiekolwiek zwiedzanie, na szczęście nie było za późno na kolację i piwo.

Pierwszego dnia tuż po śniadaniu ruszyliśmy na podbój Pragi. Metrem dojechaliśmy do stacji Mustek skąd wyszliśmy prosto na Plac Wacława. Przepięknymi uliczkami Starego Miasta dotarliśmy na Rynek z Ratuszem gdzie znajduje się słynny zegar astronomiczny Orloj.

Kolejnymi atrakcjami była Brama Prochowa, Pałac Lucerna.

Po obiedzie w Restauracji „V Cipu” (pułapki językowe) trafiliśmy do muzeum figur woskowych.

Wieczór zakończyliśmy spacerem po najstarszych praskich piwiarniach „Plzeňská Pivnice U Zlatého Tygra”, „U Medvidku”, „U Fleku”.

Na koniec dnia trafiliśmy pod tańczący dom. Udało się nam także zrobić kilka ciekawych nocnych fotek Hradczan i mostu Karola.

Drugi dzień wizyty w Pradze poświęciliśmy na zwiedzanie Hradczan, Katedry Św. Wita, Wacława i Wojciecha, Złotej Uliczki. Zwiedziliśmy także Ogrody Waldsteina gdzie można zobaczyć pawia albinosa.

Następnie tramwajem i kolejką dotarliśmy na wzgórze Petrin, a tam windą na wieżę widokową skąd rozpościera się przepiękny widok na Pragę. Na koniec dnia mimo psującej się pogody przespacerowaliśmy się po zabytkowym moście Karola.

Ostatniego dnia przed południem ponownie wybraliśmy się na spacer po moście oraz bo urokliwiej wyspie Kampa. Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną i po siedmiu godzinach szczęśliwie dotarliśmy do domu.